خرید عمده مفتول مس

مفتول مس محصول بسیار پر کاربرد در کارخانه‌‌های تولید کابل و سیم‌‌های هادی است که در این کارخانجات از آن برای ساخت انواع سیم‌های مورد نیاز برای سیم‌کشی ساختمان، سیم‌‌های مخابراتی و… بهره می‌گیرند. در واقع مفتول مسی دارای یک رشته است که جنس آن هم فلز مس است. امروزه به دلیل آن که قیمت مس افزایش چشمگیری داشته است به دنبال فلزی جایگزین برای آن هستند. آلومینیوم و استیل دو فلزی هستند که با توجه به خواص چکش خواری و هادی بودنشان می‌توانند جایگزین فلز مس باشند اما خاصیت آن را ندارند. لازم است بدانید که مفتول مس در عین حال که بسیار منعطف و نرم است اما خیلی مقاومت بالایی در برابر شکستکی و ضربه دارد.

خرید عمده مفتول مس

از مفتول مس در صنایع مختلفی استفاده می‌شود و حتی خود ما نیز بارها این مفتول مس را از نزدیک دیده و آن را لمس کرده‌ایم.

برخی از کارخانجات و تولید کنندگان قطعات و تجهیزات صنایع مختلف باید مفتول مس را به صورت عمده خریداری کنند. بدین منظور باید در زمان خرید عمده مفتول مس به برخی از نکات لازم توجه داشته باشند.

اما چرا مفتول مسی

همانطور که بیان شد، سیم مسی رسانایی بالایی در برابر گرما و الکتریسیته دارد و سیمی بسیار نرم و منعطف است. به همین دلیل از این نوع مفتول مس در صنعت‌های مختلف استفاده می‌شود. افرادی که در حال ساخت و ساز ساختمان‌ها هستند لازم است برای راحتی کار خود، خرید عمده مفتول مس را با دقت و دانش کافی انجام دهند تا دیگر دغدغه گران شدن قیمت مفتول مس را نداشته باشند.

قیمت و کاربرد مفتول مس

معمول‌ترین استفاده از فلز مس که سبب فروش مس در تناژهای بالا می‌شود، قابلیت رسانایی زیاد آن است که استفاده از این فلز را در انتقال الکتریسیته مهم کرده است. از این رو در انتقال برق چه در بخش‌های صنعتی و بزرگ و چه در بخش‌های سیم برق خانگی از مس استفاده می‌شود.

همچنین به دلیل استخراج و فراوری آن در ایران به عنوان یک کالای صادراتی نیز مد نظر است و افرادی که می‌خواهند در حجم وسیع‌تر کار کنند از خرید و فروش مس در ایران بهره می‌برند. خرید عمده مفتول مس را با خیالی آسوده می‌توانید از کشور خودمان ایران انجام دهید.

قبل از خرید عمده مفتول مس لازم است توجه داشته باشید که این نوع سیم مسی را برای چه نوع استفاده‌ای می‌خواهید، سپس اقدام به خرید آن کنید. مس با خلوص متفاوتی در بازار وجود دارد که باید بدانید کدام نوع آن مناسب کار شماست.

قیمت مفتول مس وابسته به سایز و همچنین برند سازنده آن است. بنابراین برند معتبر و خوش نامی را انتخاب کنید که کیفیت سیم‌های آن بالا باشد. لازم است بدانید که این کابل‌ها را می‌توانید در انواع تک رشته تا ۵ رشته برای برق تک فاز و سه فاز تهیه کنید.

چه صنایعی بیشترین استفاده از سیم و فلز مس را دارند؟

مس به عنوان فلزی پر کاربرد در صنایع مختلفی همچون کشاورزی، کاغذ سازی، پزشکی و ... است و واضح و بدیهی است که بیشترین مصرف آن در صنایع کابل سازی به حساب می‌آید. شرکت‌های تولیدکننده ترانسفورماتور در جایگاه دوّم مصرف قرار دارند. همچنین تولید کنندگان سیم لاکی در این فهرست رتبه سوم را دارند.

قطعا شما هم دیده‌اید که در برخی از قطعات مختلف صنعتی فلز و یا سیم مسی استفاده شده است. مثلا برخی از ادوات کشاورزی با استفاده از فلز و سیم مسی ساخته شده و مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین باید بدانید که از این فلز در صنایع شیشه‌سازی و رنگرزی نیز استفاده می‌شود.

نکته حائز اهمیت این است که مفتول مسی با توجه به اینکه از مس خالص درست می‌شوند، زمانی که اکسید شوند رنگشان به سطح مورد نظر منتقل خواهد شد. به عنوان مثال زمانی که از مفتول مسی برای ساخت زیور آلات استفاده شود؛ در زمان اکسید شدن رنگ آن به پوست بدن منتقل می‌شود. بنابراین برای حل شدن این مساله می‌توانید از نوعی اسید رقیق شده به منظور پوشش سطح مفتول و جلوگیری از اکسید شدن استفاده کنید.

بنابراین لازم است قبل از خرید عمده مفتول مس به سایز آن، داشتن لایه برای جلوگیری از اکسید شدن، درصد استفاده از مس و .... توجه لازم را داشته باشید تا از خرید خود پشیمان نشوید.